Alla inlägg under oktober 2010

Av Saskia - 27 oktober 2010 19:07

Idag fick vi besked av Kilroy att vi fick boka om våra flygbiljetter. PUH. Eftersom min mens var tre dagar sen så är hela synkroniseringschemat och injektionsstarten försenad. Följden av detta var att vi inte kunde behålla flygbiljetterna som vi köpt. !!! Vi måste stanna två dagar längre och då var det inget annat att göra än att försöka boka om flygbiljetterna. Så här i efterhand kanske man inte skulle ha bokat biljetterna från början förrän mensen kommit då man först vet exakt datum, men det är så mkt orosmoment som man bara vill beta av.. Det tar tex ett tag att ordna med visum och då måste man ha flygbiljett klar.

Så nu är resedatum klart, 4500 kr extra blev det, men men.


Det enda som återstår är att försöka ordna att vi får göra ett ultraljud injektionsdag 5-6 här i Sverige.. Det är inte helt lätt när man inte är inne i ett IVF-program här hemma. Har kollat med en vän som arbetar på gyn men hennes läkare sa nej till att ta emot mig. Vi ska ringa några privata gynkliniker och hoppas på att de vill hjälpa mig att räkna och mäta folliklar.. Jäkla sverige att det ska va så krånligt med surrogat.!


Om man verkligen vill bli mamma så kommer man ta till alla medel för att drömmen ska uppfyllas. Då jag är reumatiker är även adoption svårt för mig eftersom adoptionsländerna vill ha helt friska föräldrar.

Jag är öppen för fosterbarn men min sambo vill ha biologiska barn. Jag förstår honom. Han har inga fysiska problem med att bli pappa utan problemet tycks vara min livmoder. Det verkar som myom älskar miljön i min livmoder och trots fyra operationer finns det flera myom kvar... Enligt läkaren kommer det även komma fler, då jag har "myomsjukan". Kul va?.

Det går inte en dag då jag svär och anser att livet är jävligt orättivst. Jag älskar barn, jobbar med barn men jag lyckas inte producera nåt själv. Det är en djup sorg, kryddat med avundsjuka och bitterhet..

Det är vår tur nu!!! Så surrogat i Indien känns som vårt återstående alternativ. Visst vi blir fattiga på kuppen men vi vill,vill,vill bli föräldrar!!!


Mina hundar ligger hos mig i soffan och jag skriver hemtenta, sambon spelar fotboll. Trivs i vårt hus! Nä dax att träna lite kanske..?!:/


Av Saskia - 26 oktober 2010 13:27

Jag borde egentligen skriva min hemtenta men det är så mycket strul med vår flygresa till Indien. Vi ska göra vår IVF vid Rotunda kliniken Mombay i november. Förhoppningsvis ska mina ägg och min sambos spermier befruktas och embryot/embryona ska sättas in i en surrogatmamma!! Det känns jätteläskigt men vi ser inte något annat alternativ för oss. Vi har försökt få barn i 2.5 år och båda längtar såå mkt efter att få bli föräldrar. De senaste 1.5 åren har bestått av negativa besked, misslyckanden, blandat med hopp. Surrogat har varit vårt sista alternativ , och nu är vi där.. Vi är jättenervösa båda två. Mycket handlar om att det är så mycket pengar som ska pungas ut och utan att få några garantier om barn.


Vi hade köpt flygbiljetter baserade på min menscykel men tro det eller ej så var min mens sen med tre dagar (för första gången ever) så nu måste vi flytta fram biljetterna!! Det är inte gratis.. Samt visumen.!! Ska ringa Indiska ambassaden nu och se vad de säger..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Det finns en stjärna för oss alla. Den meningen vill jag tro och hoppas på. Denna blogg kommer fungera som min dagbok som handlar om min långa resa till föräldrarskapet. Jag är en tjej på 32 år som länge har velat bli mamma. Tyvärr har vägen dit blivit lå

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards