Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Saskia - 2 februari 2011 20:19

Ja, har inte orkat skriva förrän nu.. Vi fick ett negativt besked. Surrogatmamman blev inte gravid, trots fem insatta embryon!! Och de hade god kvalite.. Hela den turbulenta resan va i onödan.. Och vi är 70 000 kr fattigare..

Ärligt talat så vet jag inte om jag nånsin vågade tro och detta besked bekräftade min uppgivenhet.


Vi blev helt knäckta när vi fick beskedet på mail. Jag arbetade och eftersom jag arbetar som lärare är jag nästan ständigt omgiven av elever. Som tur var jag vid tillfället ensam i mitt klassrum. Jag och sambon pratade men vi hade inte mycket att säga. Det fanns inga ord som kunde hjälpa oss just då. Efter vårt samtal kände jag bara en stor tomhet.. Uppgivenhet.. VAd ska vi göra nu? Ska vi orka fortsätta? Har vi råd att fortsätta?


Nu har det gått ett par månader och vi har bestämt att prova surrogat igen till sommaren om inget mirakel hinner ske tills dess..:/

Jag har gjort ytterligare en myomoperation och vi får se om vi kan , kanske , om vi vågar tro, kanske, kanske få sätta in ett embryo i min livmoder. Vi har ju faktiskt två fina embryon som väntar i frysen i Uppsala. Plus fem IVF:försök som är betalda och bara väntar på oss! ..


Ska till gyn om nån vecka och då får jag reda på om min livmoder kan ta emot ett embryo, eller om ny operation måste göras...


//S

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Det finns en stjärna för oss alla. Den meningen vill jag tro och hoppas på. Denna blogg kommer fungera som min dagbok som handlar om min långa resa till föräldrarskapet. Jag är en tjej på 32 år som länge har velat bli mamma. Tyvärr har vägen dit blivit lå

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards